• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Wästgötafinans, kreditupplysning är Bisnode.

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
verkar vara hur mycket pengar går in på dina konton, hur du spenderar pengar, vad för besparingar du har, hur ofta du sparar samt vad för lån du betalar av?

Någon annan kanske kan korrigera det jag säger dock.

Jo, fast eftersom de aldrig gjorde någon Kreditz på mig så vet de ju inget om detta. Nu sökte jag dock bara 50 000, det kanske påverkar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Sökte 100K. Avslag direkt.

Svårt att säga. Spontant känns det som att en 6:a är lite för lite. Ytterst få har fått beviljat med en 6:a då rapporten lär visa aningen lägre.

Men sen samtidigt om du inte har några större planer för din Bisnode längre fram så har du väl inte något att förlora på det heller direkt.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Inte fått den än, kan återkomma när den dimper ned. Skulle tro att avslaget är en kombo av antal ff, betyget och kanske även mitt underskott. Om det nu kommer synas på upplysningskopian.

Misstänkte tyvärr det. Vad säger upplysningskopian? Tror du betyget är anledning till avslag?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Fick upplysningskopian nu. Beräknad kreditrisk: 1 (kredit avrådes). Dock har jag alltså en 6:a i kreditbetyg hos Bisnode. Bisnodes system är helt obegripligt. För övrigt syntes inte mitt underskott men däremot mina tidigare ff.

Misstänkte tyvärr det. Vad säger upplysningskopian? Tror du betyget är anledning till avslag?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Fick upplysningskopian nu. Beräknad kreditrisk: 1 (kredit avrådes). Dock har jag alltså en 6:a i kreditbetyg hos Bisnode. Bisnodes system är helt obegripligt. För övrigt syntes inte mitt underskott men däremot mina tidigare ff.

Skulle du kunna bifoga upplysningskopian? (Men såklart sudda ut personliga uppgifterna).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Hjälte!
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Typ samma här. Sökte 50 000 med 5 i betyg. På upplysningskopian hade jag betyg 1.
 

Johanghost

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Maj 2020
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
19
Poäng
62
Hej hoppas jag inte förstör nått i denna fina tråd men jag måste bara fråga en sak jag har testat att ta lån på 70 tusen hos wästgöta finans
Men hur stora är mina chanser jag hade bara 2 ff på bisnode och på dom står det att min kreditvärdighet är mycket bra och en risk på 1.10 % och score på 629.
Men sen kom kopian som wäsgöta finans gjorde och då står det bara 6 normal kreditvärdighet.
Ps wäsgöta finans måste vara de segaste jag har tagit för att det händer inget står bara att den behöver Manuel hantering.
Mvh
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp